ЗАКЛЮЧИТЕЛНА СРЕЩА

Не допускай тормоз и насилие

Тъй като пандемичната ситуация силно ограничи възможностите ни за разпространение на информация за проекта, решихме, че най-полезният начин да постигнем основната му цел – да помогнем на педагозите в тяхната възпитателна работа – ще бъде да превърнем финалната среща в демонстрация на играта сред хора, които биха я прилагали с ентусиазъм. Като цяло частните училища са по-склонни да прилагат иновации в работата си поради относителната си финансова независимост. И така, на 23 април 2021 г. театър „Цвете” представи Международния проект „ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ТОРМОЗ И НАСИЛИЕ” и нашето участие в него на учители от частното училище „Веда”, София. След това ги поканихме да влязат в играта, за да изпитат нейния потенциал. В играта участваха 19 педагози, включително директорът на училището г-жа Валентина Денчева.

Искахме да поканим на това събитие и председателите на регионалните комисии за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, но директорът на училището, спазвайки необходимите ограничения, не позволи на други външни лица да влязат в училищната сграда. Съгласно националните разпоредби за Covid-19 броят на участниците не би ва да надвишава 30 и те трябваше да носят маски, ако са в закрито помещение. Но всички наши участници бяха възрастни хора, които ежедневно работят заедно, така че всеки беше лично отговорен за решение си дали да бъде с маска.

От съображения за здравна сигурност, за нашето събитие избрахме най-голямата зала в сградата на училището, физкултурния салон. Окачихме на стената логата на програма „Еразъм плюс“, на проекта „Превент“ и на Театър „Цвете“, подредихме три големи разтегателни маси възможно най-далеч една от друга, заобиколихме ги със столове и поставихме флаер с основната информация за проекта на всеки стол. Така още при влизане си нашите гости получаваха информация за причината за срещата ни.

Участниците работи ха в две групи по 6 човека и една група от 7 човека. Всяка група беше ръководена от Game Master: Явор Костов, Екатерина Казакова и Мартин Ноев. Един човек наблюдаваше целия процес: Цвете Янева.

Събитието продължи 120 минути, играта – 90 минути. Продължителността на събитието беше предварително уговорена, тъй като щеше да се провежда след края на работния ден на учителите – от 14:30 до 16:30. След официалното му приключване, то продължи с малък коктейл и неформален разговор с участниците, които имаха време и желание за това.

Героите, по чиито 5 казуса работиха групите, бяха Младен /в оригиналната игра Адам /, Радо/в оригинала Руи/ и Ирина. Избирайки героите, ние се опитахме да обхванем възможно най-широк кръг от категории, дискриминирани в българското общество – хора с увреждания, хомосексуални и малцинствени етнически групи. Те бяха разпределени между групите по жребий.

Тъй като Game Masters вече имаха опит от провеждането на последния тест (с 38 младежи), играта премина изключително леко и забавно. На всяка маса имаше коркова дъска с отпечатана таблица с десет хоризонтални реда и шест вертикални колони. Участниците написаха имената си в първата колона, така че всеки от тях имаше ред. Всяка от останалите колони беше кръстена на 5-те вида насилие – вербално, емоционално, финансово, физическо и сексуално. Екипът беше снабден с цветни кабърчета – жълто, червено, синьо и зелено – за всяка от четирите реакции (в долната част на таблицата беше обяснено кой цвят коя реакция означава). Всеки от Game Masters обясни на своята група правилата на играта. Първият играч прочете личната карта на персонажа. Всеки от останалите членове на групата прочете един от случаите, като след всеки прочетен случай играчите даваха своето собствено решение, като поставяха цветно кабърче на корковата дъска.

След последния случай Game Masters дадоха време за обсъждане на казусите в групата, преосмисляне и евентуално коригиране на личните решения. След това играчите трябваше да изберат един от случаите, за да го театрализират. Задачата се хареса на участниците и те започнаха изпълнението й с ентусиазъм. Game Masters им помогнаха. Всяка от групите представи своя казус пред останалите две групи, а Game Masters се опитаха да насърчат колкото се може повече интервенции.

И накрая, всеки участник попълни кратка анкета за споделяне на впечатленията от играта, намеренията и възможностите да я приложат в бъдещата си работа.

След уговорените 120 минути, срещата продължи с малък коктейл и неформален разговор с участниците, които имаха възможност и желание да останат до по-късно.

Абонирайте се за бюлетина на

ТЕАТЪР „ЦВЕТЕ”

Бъдете в час с предстоящите събития!

Запитване

Търси

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Ние използваме бисквитки, за да гарантираме, че Ви предоставяме най-доброто изживяване на нашия уебсайт.
Ако продължите да използвате този сайт, ще приемем, че приемате политиката за поверителност!